Malowanie słowem czyli uzdrawianie przez pisanie

,,Uzdrawianie przez pisanie.
Jeśli dopadła Cię twórcza niemoc lub nie jesteś pewien / 
pewna, w którą stronę iść dalej… napisz to! Pozbądź się 
wątpliwości i odzyskaj wewnętrzny spokój''.
AD ASTRA

Wojciech Siudmak

Nie łam mi serca


Nie wypowiadaj słów groźnych
Nie trwóż mej duszy bezbronnej
Nie zabijaj pamięci
nie twórz do siebie niechęci

Nie jestem Venus urodą
Ani Ateny wieczną zgodą
Nie jestem aniołem
Ani matołem
Jestem miła z przypadku
Znałeś mnie w niedostatku
To wszystko przyjąłeś do siebie
Dziękuję,.... jestem w niebie.

Venus Prima,listopad 2018




                                            Strwożona matrona boleje nad córką ....



Była sobie rodzinka nie mała nie duża, lecz w sam raz, a w tej rodzince dziewczynka ni
mniej ni więcej dwadzieścia lat.
Dziewczynka ta miała wymówek tysiące, by spędzać czas w zgodzie ze swoja potrzebą.
Wymówki mówione o czasie stosownym , by matka nabrała mniemania, że córa ma wiele
swych spraw do wykonania. Projekty, spotkania, kolokwia , relaksik, a czasem choroba - a
psik.
Strwożona matrona boleje nad córką, że domem zajmować się winna, a ona z
uśmiechem niewinnym, mówi co teraz powinna. W młodzieńczym swym wieku niebożę
folguje tej swojej fantazji i ciągle używa tej swojej perswazji. A tu obowiązki podwójne
spadają na matkę jak granat, to pranie córeczki, to zmywka , bo aktualnie np. podrywka.
Z dnia na dzień smutnieje mamine oblicze, i nie ma wciąż rady na córki wypady.
Lecz oto wyłania się pewna nadzieja, bo chłopak przystojny na oku przysiada i parol córeczka
zagina. Jest mój ci woła szczęśliwa ,a matce wciąż czasu ubywa.
Chłopaczek czyścioszek, pedancik z pewnością , zalet by pewnie nie zliczył, więc córka
obmyśla fortele, by nie paść niebacznie w niełaskę. Zaczyna rozumieć powoli, że sprzątać,
gotować, przepierać też trzeba nauczyć się wreszcie, dość późno, więc trudno być w
domowym areszcie. Nawyki ćwiczone za młodu ,z pewnością by się teraz przydały, gdyby
mamę perswazje córy od dobrego wychowania nie powstrzymywały.
Taka to wygoda matki, że zamiast zmuszać córę
zmywa statki

Venus Prima, listopad 2018

Komentarze

Popularne posty